U kuhinji i oko nje

U kuhinji i oko nje

среда, 2. септембар 2015.

GRČKA MUSAKA OD PATLIDŽANA

Volim grčku kuhinju... slična je našoj (pa, komšije smo, zar ne?), bogata povrćem, ribom,  ali je mnogo bogatija začinima... 
Prilikom boravka u Grčkoj jela sam grčku musaku od patlidžana, i baš mi se dopala... Kupila sam začin, a kasnije i kod kuće napravila svoju mešavinu...




- 5 patlidžana, srednje veličine 
- 2 glavice crnog luka 
1/2 kg mlevenog mesa (junetine ili mešanog)
- 3 manja paradajza 
- 1dl crnog vina 
- so, biber 
- 1 kašika začina za musaku 
- maslinovo ulje 
- 200 gr sira (koristila sam gaudu) 

Za bešamel sos: 
1 kašika maslaca, 2 kašike ulja, 2 kašike brašna, oko 5 dl mleka, so, biber, muskatni oraščić. 

Začin za grčku musaku: 
- po 1/2 kašičice: timijana, origana, peršunovog lista 
- po 1/4 kašičice: cimeta i muskatnog oraščića 



Patlidžane oprati, osušiti ubrusima (po želji oljuštiti koru), pa iseći na lepe tanke šnite, usoliti i ostaviti da petnaestak minuta odmore i puste sok. 

Nakon toga ih treba ocediti, proprati i svaku krišku osušiti na ubrusu, pa propržiti na maslinovom ulju. Svaku stranu pržiti minut-dva, ne više. 

Luk sitno iseckati i ispržiti na malo maslinovog ulja, pa dodati meso. Posle desetak minuta prženja mesa, dodati paradajz (oljušten, isceđen od viška soka i iseckan na sitne komadiće) i vino (koristila sam crno). Pržiti dok ne uvri sva tečnost, pa dodati začine. 

Bešamel sos: na ulju i malo maslaca propržiti brašno, pazeći da ne potamni, dodati mleko i začine i skuvati. Sos treba da bude nešto gušći nego obično. 

U odgovarajući sud ređati patlidžane (ne treba podmazivati), pa mleveno meso, bešamel sos, pa izrendan sir. 




Ponoviti: patlidžani, meso, sos, sir, i još jednom (imala sam tri sloja patlidžana i dva reda mlevenog mesa).  

Gornju površinu musake obilno posuti rendanim sirom (u Grčkoj je to kefalotiri sir), a ja sam koristila gaudu. Zapeći u rerni oko pola sata. 


Musaka je najlepša kad se malo prohladi (e, to je najteži deo)... 

Servirati sa dosta salate, ljutom papričicom i dobrim crnim vinom... 

Ovako izgleda musaka poslužena u grčkom restoranu, odlična je ideja da se složi i peče u malim keramičkim posudama, koje su taman porcija za jednu osobu... 





2 коментара:

  1. Eh, sedela sam za stolom u restoranu na Golden Biču na Tasosu kad je uslikana ova musaka za jednu personu. Musaku sam pravila u vege verziji, cimet u začinu joj daje specifičan ukus i dobije se pravi grčki šmek ♥

    ОдговориИзбриши
  2. Eeeeeh... zlatno doba.... Ja čak mislim da si ti i slikala ovu porciju, Gago! :-)

    ОдговориИзбриши