U kuhinji i oko nje

U kuhinji i oko nje

понедељак, 7. септембар 2015.

ELZA TORTA

Još jedna divna starinska torta...



Kora (peku se 3 ovakve):

- 6 belanaca 
- 8 kašika šećera 
- 75 gr seckanih oraha 
- 75 gr mlevenih oraha 
- 50 gr seckane čokolade 
- 1 kašika brašna 

Fil: 

- 18 žumanaca 
- 200 gr prah šećera 
- 250 gr putera 
- 125 gr margarina 

Za ukrašavanje: malo čokoladnih mrvica, čokoladnih draže bombona ili nešto drugo što vi volite.

Kora: 

Pre nego što počnem da radim, u tri posude pripremim seckanu čokoladu i orahe, mlevene orahe i brašno, i iskrojim tri peki papira u krug prečnika 28 cm, tako mi pečenje kora ide brže. 

6 belanaca izlupati u čvrst sneg, dodati šećer, pa lupati još malo. Dodati 75 gr mlevenih oraha, 75 gr seckanih oraha, 50 gr seckane čokolade, i 1 kašiku brašna. Sad polako i nežno mešajući varjačom sve ovo sjediniti. Sipati u kalup za tortu (na peki papir) i ispeći koru. 
Kora se peče oko 15 minuta, na 180 stepeni. Koristila sam okrugli kalup prečnika 28 cm (ponekad pečem kore u pravougaonom plehu dimenzija 20 x 35 cm). 
Ispeći još 2 ovakve kore. 

Fil: 

18 žumanaca i 200 gr prah šećera izmešati i skuvati ih na pari (ja ovo radim u loncu za kuvanje mleka). Kad se ova smesa ohladi, izmešati je sa 250 gr putera umućenog sa 125 gr margarina. 
Kad se fil ohladi i malo stegne u frižideru, filovati, i celu tortu premazati i spolja. Ja sam je ukrasila čokoladnim mrvicama i dražeom od lešnika. 






3 коментара: