U kuhinji i oko nje

U kuhinji i oko nje

субота, 28. мај 2016.

LIKER OD JAGODA

Sad ili nikad! Jagode su na pijaci, zrele, mirišljave i ne tako skupe! Ovaj liker pravim već nekoliko godina, a onda sa drugaricama (koje vole slatkasta pića) uživam pijuckajući...
Sastojci:

- 1,6 kg jagoda
- 1,6 l crnog vina (ili rozea)
- 1 kg šećera
- 4 do 5 dl rakije (ili votke)

Jagode oprati, očistiti od peteljki i ostaviti da se malo osuše od vode. Za to vreme zagrejati vino u većoj šerpi. Skloniti sa ringle, pa u još toplo vino ubaciti jagode, isečene na četvrtine. Ohladiti, pa ostaviti u frižider, poklopljeno, da odstoji 48 sati.
Po isteku ovog vremena, procediti vino kroz dvostruku gazu, ili čistu i sterilisanu kuhinjsku krpu. Dobro izgnječiti voće. 
Staviti na ringlu, i ostaviti samo da vino proključa, ne više. Ubaciti šećer, i mešati dok se sasvim ne otopi. Ostaviti da se potpuno ohladi, pa tek onda dodati rakiju (može i votka, ali, mnogo je lepše sa rakijom, naročito ako se koristi blaža šljivovica).
Liker je gotov i spreman za pretakanje u flaše.
Od ove količine sastojaka, dobila sam oko 2,3 litra likera.

I, da ne zaboravim, ovaj divni liker je iz riznice recepata moje drage poznanice Zorice (Pomoravke), od koje sam mnogo recepata naučila i usvojila, bez obzira što je između nas mala razlika u godinama... 

6 коментара:

  1. Predivna sličica, verujem da je i liker lep. ♥ A na "sad ili nikad" predpostavljaš moj odgovor, obzirom da smo slatka pića i ja na Vi.. :)))

    ОдговориИзбриши
  2. Znaaaaam... no, ukusi su različiti... kad stignu višnje, planiram i tvoju višnjevaču!

    ОдговориИзбриши
  3. Sneška, da ne dođoh na Gagin blog ne bih videla ovaj divni post i da znaš, posebno mi je drago da si ga usvojila i da ga redovno praviš...pravila bih ga i ja, ali ga nemo ko piti..ove moje prijateljice su više za vina i po neki konjak nego za ove slatke likerčiće. Od srca ti hvala i živela ti meni!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Zorice, jedan deo tvoje kuhinje i kod nas se dooobro odomaćio.. Srećna sam zbog toga! Hvala tebi na receptu, obožavam ga! Šaljem ti veeeliki pozdrav i poljubac, u daleku Kanadu!

      Избриши
  4. Dobar dan, dopada mi se ovaj recept i zelim da ga isprobam, da li mozete da mi kazete sta se radi sa jagodama koje smo izgnjecili, da li se kuvaju sa vinom i secerom? Hvala

    ОдговориИзбриши
  5. Jao, jao, koliko kasnim sa odgovorom.... sram me bilo! Elem, jagode se samo ubace u vruće vino... I, kasnije sve po receptu... Na žalost, nakon svega više nisu za upotrebu, jer su pune alkohola... Meni čak nisu ni za kolač, pa ih bacim... Ali, liker je fantastičan!

    ОдговориИзбриши