U kuhinji i oko nje

U kuhinji i oko nje

понедељак, 3. јун 2019.

SIRUP OD ZOVE


Volimo sok od zove!
Za ovaj sirup potrebno je: 

- 100 velikih cvetova zove
- 1,5 kg limuna
- 1,5 kg narandži
- 250 gr limuntusa
- 10 litara vode
- 6 kg šećera

Za pripremu ovog soka, potrebno je ubrati cvetove zove što dalje od grada, ili puteva... A zatim, oprati cvetove zove (od prašine, i bubica), pa ih staviti u veću kadicu, preliti sa 10 litara vode, pokriti stolnjakom, i ostaviti da prenoći.

Sutradan treba izvaditi krupne cvetove, a sitne ostaviti u kadici. Limun i narandže dobro oprati, pa samleti u multipraktiku, zajedno sa korom, i dodati u kadicu. Dodati limuntus, sve doooobro promešati, opet pokriti stolnjakom, i ostaviti da tako stoji još jedan dan.
Sledećeg dana sve treba procediti. Ja sam sve prvo procedila kroz veliku cediljku, a zatim još i kroz sloj trostruko savijene sterilne gaze.

U proceđenu tečnost dodati šećer, pa sve dobro izmešati, dok se šećer  ne rastopi.

U originalnom receptu, na ovu količinu vode ide 10 kg šećera, ali sam ja stavila samo 6 kg, jer nam se isprobavanjem učinilo da je dovoljno slatko. Dobijeni sirup odlučila sam da sipam u plastične flaše, i čuvam ih u zamrzivaču.
Od ove količine namirnica dobila sam oko 16 litara sirupa (koji se, naravno, pije razblažen, vodom, ili mineralnom vodom).

Нема коментара:

Постави коментар